Ingurumenarekiko konpromisoa
Zero kilometroko produktuen kontsumoak "eragin zuzena du gure ingurunearen garapenean. Bertako barietateak kontserbatzen eta biodibertsitatea babesten laguntzen du, gure paisaia bereizgarria mantenduz. Karbono-aztarna murriztea ere lortzen dugu"; izan ere, milaka kilometro gutxiago egiten direnez, berotegi-efektuko gasen emisioak murriztu egiten dira.
Tokiko produktua erostea, beraz, "buruarekin egiten dugun erosketa da, baina baita bihotzarekin ere, oroitzapenak eta tradizioak batzen dituzten eta gure ingurunean jaiotzen diren produktuez ari baikara".
Ingurunea garatzen familia ekoizleekin batera
Lehen sektoreak erronka ugari ditu: belaunaldien arteko erreleboa, bizitza osoko lanbideei eustea, berrikuntza eta ingurumenaren aldetik arduratsuagoak diren sistemak bilatzea. Horretarako guztirako, "haiekin batera lan egingo duten eta etorkizun justuagoa eta iraunkorragoa eraikitzen lagunduko dieten erakundeen laguntza behar dute".
Hurbilekoa bultzatu
Hori dela eta, Eroskiren helburua hurbil egotea da, gertuko produktuari ikusgarritasuna eta balioa emanez, eta familia ekoizleekin harreman sendo eta iraunkorrak izanez, beren lanbideei eta bizimoduari eutsi ahal izateko, tokiko garapen sozioekonomikoa modu iraunkorrean bultzatuz eta ingurumena errespetatuz.
Beraz, 20 urte baino gehiago daramatzate elkarrekin lanean, eta aurten are gehiago berretsi nahi izan dute haiekin duten konpromisoa:
- Hurbileko produktuak eskainiz eta haziz.
- Hurbileko produktua sustatuz eta Eroskiko dendetan seinaleztatuz.
- Eroski markarekin ehunka produktu lokal sinatuz, horietako asko eskualdeko kalitate-zigiluek abalatuta.
- Tokiko ekoizleekin elkarlanean jardunda, duela 15 urte baino gehiagotik.
- Balioak partekatuz, harreman justu eta garden baten bidez.
- Sektoreko garapen-organo guztietan parte hartuz, sektorearen eragile aktibo gisa.
- Konprometituta jardunez eta familia ekoizleekin eta erakundeekin akordioak sortuz.
- Kontsumitzaileei hurbileko produktuaren balioari buruzko informazioa eta prestakuntza emanez.
- Ingurune hurbilaren iraunkortasuna bultzatzeko proiektuetan berrituz.
- Tokiko kultura sustatuz.
Tokiko produktua babesteko proposamen berriak
Eroskin familia ekoizleekin batera lanean eta berritzen jarraitzen dute, beren produktuei ikusgarritasun handiagoa emateko. Horrela, adibidez, maiatzean Eroski Azoka merkaturatu zuten, Donostialdeko 70 ekoizle txiki inguru donostiar guztiekin zuzenean konektatzen dituen merkatu digitala. Proposamen hori gainerako lurralde historikoetara zabaltzea espero dute, familia ekoizle txikienei salmenta errazteko.
200 euskal ekoizle baino gehiago
"Gertu egoteko eta elkarrekin eraikitzeko" helburuarekin jarraituz, azken hilabetean ekoizleei laguntzeko programa ere abiarazi dute, eta dagoeneko 200 euskal ekoizlek bat egin dute taldean lan egiten jarraitzeko eta hemengo produktuak elkarrekin sortzeko, ingurumenarekin, kalitatearekin eta pertsonekin jasangarriagoak.